Tuesday, February 20, 2007

Pudder i St.Anton!

40 timer før avreise fikk jeg flybillett og hotellrom til kosepris og er altså da i St.Anton, Østerrike, sammen med min søster, Monica og bekjente av henne. Her er også Lars Haukom (se Stryn poster) fast stasjonert for vinteren og ei anna skibumvenninne, Inger Svenning, dukka opp i dag, så det er plenty av kjentsfolk og morro.

Snøen har vært et problem denne vinteren, særlig i Alpene og spesielt St.Anton. Reise FRA Norge og til snøfattige Alpene er vel ingen god idé mener mange, og de kan absolut ha rett i det. Det er mere snø i gatene på Toten enn det er i gatene her. Etter nøye vurderinger kom vi derfor frem til at det måtte være lurt å leie en såkalt "offpistguide". Det viste seg å være vel investerte penger, da han tok oss rett ut i urørt pudder etter en skranglete gondol og et par enda mere skranglete stolheiser. Dette kom så overraskende på meg at jeg trodde nesten ikke det var mulig, lokal guide er seriøst trikset. Spes når ingen av oss kjenner fjellet, pudderleting ville vært i blinde, samt at det har vært flere stygge skredulykker her den siste uka der flere har mista livet og mange har blitt skadet.

Mandag tok vi rett og slett fri. Det var noen som dro opp på fjellet for å kjøre dustepist i kø, men søster´n og meg pleide vonde bein samt var sympati-shoppere sammen med Monica som faktisk hadde greid kunststykket å tråkke over litt utpå kvelden før. Det er det jeg har sagt, en dag i fjellet er ikke noe i mot for noen timer på afterski!

I dag har vi vært med på en slags pensjonist tur der vi har fulgt etter en reiseleder i grupper, ikke ulikt selskapsreisen 2, for å kjøre ei rute som heter "den hvite ringen" Ganske gøy egentlig, skikjøringa var seff bare tull, men veldig sosialt og flotte omgivelser.

Er ikke helt sikker, men planene videre er antageligvis å være med på felles turist piknik i bakken i morra, for å flæske tæl med en ny runde offpist guide på torsdag.

2 Comments:

At 00:01, Anonymous Anonymous said...

Det høres morsomt ut! kos deg videre også! skfm

 
At 20:46, Anonymous Anonymous said...

ja, da vil jeg minne om atKong Harald er 70-år i dag!!! Hurrax3 i dag.
Ellers har snowboard skoa mine dukka opp igjen! så det er jo også en herlig nyhet. hadde jeg vist om turistski så burde jeg ha hatt selvtilitt til å bli med jeg også!! hihi!! :)
kos dekk!! stooooooooooooooor klem fra palma!

 

Post a Comment

<< Home